El dimarts d'aquesta setmana, per la tarda, el Canal Terres de l'Ebre van apropar-se a l'espai de la biblioteca on fem classes d'escacs per preguntar-nos sobre les noves mesures legislatives que s'ha aprovat recentment al Congrés de Diputats per tal d'implementar els escacs a les classes de primària, de manera que tots els xiquets i xiquetes dels col·legis puguin jugar a escacs.
El vídeo és el següent:
Van gravar unes imatges de les classes i també alguns alumnes van donar la seva opinió sobre les virtuts dels escacs i les raons de perquè hi juguen. S'ha de reconèixer que tots es van portar molt bé i van estar per la feina (jugar a escacs) mentre els gravaven. Però també s'ha de dir si bé sempre són xerraires i alegres a tots els va venir l'avergonyiment i mutisme quan se'ls va consultar si volien respondre a les preguntes de la periodista.
La raó per la qual van venir a visitar-nos és que la Comissió d'Educació del Congrés dels Diputats ha decidit instar al Govern espanyol a implantar el programa d'Escacs a la l'Escola al sistema educatiu espanyol, d'acord amb les recomanacions del Parlament Europeu.
La raó d'aquesta incorporació dels escacs a les escoles són els valors pedagògic dels escacs, ja que amb elles els infants augmenten les capacitats estratègiques i memorístiques, la compressió de conceptes numèrics, geometria i d'orientació espacial, que aprenen a prendre decisions sota pressió, desenvolupen la concentració, i inclús reforcen la comprensió lectora, entre moltes altres qualitats, i tot això jugant, i amb una despesa econòmica molt baixa.
De fet a Catalunya, entre d'altres, ja s'ha incorporant els escacs en alguns centres amb uns índex de satisfacció de les experiències pilot superior al 80%.
Tornant a l'escola d'escacs, ha estat una experiència divertida per tots i especialment per als alumnes Abril Martí i Cristian López, que han explicat davant la càmera perquè els agraden els escacs:
- Noticia a La Vanguardia
- Notícia a El País
- Notícia a El Periódico
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada