dilluns, 23 de febrer del 2015

Campionat de Catalunya d'Edats, fase Terres de l'Ebre - tercera jornada

El dissabte 21 de febrer es van jugar la 5a i 6a ronda de la fase Terres de l'Ebre del campionat de Catalunya d'Edats, en aquesta ocasió a Móra d'Ebre (Ribera d'Ebre).

A més a més, a Móra d'Ebre es van disputar les dues primeres rondes del sub-16 i sub-18 de la fase prèvia de Tarragona d'aquestes categories. Les altres dues es jugaran a Bràfim, junt amb el per edats del Camp de Tarragona.

La grip es va cebar amb els nostres joves jugadors, pel què vam tenir diverses baixes en aquesta jornada. Això obstant, en general, els resultats ens van ser favorables.

Ronda 5, prebenjamí, sub-08:

Taula 7
Oliver Gonzalvo
+ - -
Max Vallespir (Escola MDD Portal)

Ronda 5, benjamí, sub-10:

Taula 1

Albert Jovaní
1 - 0
Paula Añó (Peó Vuit)
Taula 2

Moisés Monllau (Peó Vuit)
1 - 0
Guillem Freggia
Taula 3

Lionel Sanchez (Masdenverge)
1 - 0
Joan Pujol
Taula 7

Alex Gilabert
0 - 1
Thomas Halasz (La Ràpita)
Taula 10
Pedro Casternado (Peó Vuit)

1 - 0
Luifer Quiroz
Taula 13

Abril Martí
1 - 0
Rachel Bonet (Peó Vuit)
Taula 16
Maria Solà (Escola Ferreries)
- - +
Cristian Lopez


Taula núm. 1, amb peces blanques, Albert Jovaní

Taula núm. 3, amb peces negres, Joan Pujol

Ronda 5, aleví, sub-12:

Taula 5
Ivan Arquero
- - +
Julia Lisiewicz

Taula 6
Cesar Cervera  (Peó Vuit)
1 - 0
Richard Polonia

Taula 7
Alex Franco
0 - 1
David Bes (Peó Vuit)

Taula 9
Gerard Mèlich
0 - 1
Ellis Howard (E. Cesar Martinell)

Alex Franco, peces blanques a la taula 7, i Richard Polonia, taula 6 amb negres



I el representant sub-16 del Club Escacs Amposta a la primera ronda del campionat de Tarragona:

Taula 5
Xavier Aloy
0 - 1
Edgar Moreno (C.E. Tarragona)


A continuació es va disputar la 6a ronda, una mica més tard de l'habitual perquè les partides del sub-18 i algunes del sub-12 es van allargar molt, ja que ambdós jugadors eren escaquistes experimentats que van gairebé exhaurir el temps del rellotge.


Ronda 6, prebenjamí, sub-08:

Taula 7
Oliver Gonzalvo
1 - 0
Yaselin Lopez (Peó Vuit)

Oliver Gonzalvo concentrar en l'obertura. A Móra d'Ebre va aconseguir els dos punts!


Ronda 6, benjamí, sub-10:

Taula 1
Albert Jovaní
½ - ½
Moisés Monllau (Peó Vuit)

Taula 5
Guillem Freggia
1 - 0
Pedro Casternado (Peó Vuit)

Taula 6
Joan Pujol
0 - 1
Guillem Galcera (E. MDD Portal)

Taula 10
Unai Tamosinas (Cinta Curto)

1 - 0
Alex Gilabert
Taula 11
Luifer Quiroz

1 - 0
Abril Martí
Taula 15
Kevin Espuny (Peó Vuit)
0 - 1
Cristian Lopez


Albert Jovaní a punt de començar la seva partida de la ronda 6. 
Va jugar amb peces blanques amb Moisès Monllau, un dels millors
jugadors sub-10 del Peó Vuit de Roquetes

Guillem Freggia i Joan Pujol en les seves partides

Luifer va guanyar a la seva companya Abril en la segona partida

L'Abril Martí va guanyar la primera partida però en la segona Luifer va 
imposar-se gràcies a la major experiència en els torneig d'aquest tipus


Cristian López va fer bona tota la preparació durant la setmana
i va aconseguir guanyar la seva primera partida en el torneig.
Això i el no presentat de la primera partida va fer que se n'anés
de Móra d'Ebre amb 2 punts cap a casa!

Ronda 6, aleví, sub-12:

Taula 3
Marc Salvadó (Masdenverge)
1 - 0
Julia Lisiewicz

Taula 8
Richard Polonia
0 - 1
Alex Franco

Taula 10
Gerard Mèlich
1 - 0
Joan Gaseni (Escola Pamies)






Júlia Lisiewicz, amb peces negres, a punt de començar la seva partida

Alex Franco va aconseguir la victòria en la partida amb el seu company Richard Polonia

Gerard Mèlich, amb peces blanques, va imposar-se en la segona partida


I al sub-16, campionat de Tarragona:

Taula 5
Aleix Garrit (U.E. Cambrils)
0 - 1
Xavier Aloy


Xavi Aloy va aconseguir guanyar la 2a partida, no sense un gran esforç;
el canvi de categoria de sub-14 a sub-16 a demostrar ser molt dur


La setmana vinent, a Masdenverge, es jugaran les dues darreres rondes i serà la cloenda d'aquest intens campionat per edats a les Terres de l'Ebre! Molta sort a tots!

dijous, 19 de febrer del 2015

El Canal Terres de l'Ebre grava unes imatges de les classes d'escacs

El dimarts d'aquesta setmana, per la tarda, el Canal Terres de l'Ebre van apropar-se a l'espai de la biblioteca on fem classes d'escacs per preguntar-nos sobre les noves mesures legislatives que s'ha aprovat recentment al Congrés de Diputats per tal d'implementar els escacs a les classes de primària, de manera que tots els xiquets i xiquetes dels col·legis puguin jugar a escacs.

El vídeo és el següent:


+++ Enllaç a vídeo +++
(del minut 13:27 al minut 15:43)

Van gravar unes imatges de les classes i també alguns alumnes van donar la seva opinió sobre les virtuts dels escacs i les raons de perquè hi juguen. S'ha de reconèixer que tots es van portar molt bé i van estar per la feina (jugar a escacs) mentre els gravaven. Però també s'ha de dir si bé sempre són xerraires i alegres a tots els va venir l'avergonyiment i mutisme quan se'ls va consultar si volien respondre a les preguntes de la periodista.




La raó per la qual van venir a visitar-nos és que la Comissió d'Educació del Congrés dels Diputats ha decidit instar al Govern espanyol a implantar el programa d'Escacs a la l'Escola al sistema educatiu espanyol, d'acord amb les recomanacions del Parlament Europeu.

La raó d'aquesta incorporació dels escacs a les escoles són els valors pedagògic dels escacs, ja que amb elles els infants augmenten les capacitats estratègiques i memorístiques, la compressió de conceptes numèrics, geometria i d'orientació espacial, que aprenen a prendre decisions sota pressió, desenvolupen la concentració, i inclús reforcen la comprensió lectora, entre moltes altres qualitats, i tot això jugant, i amb una despesa econòmica molt baixa.

De fet a Catalunya, entre d'altres, ja s'ha incorporant els escacs en alguns centres amb uns índex de satisfacció de les experiències pilot superior al 80%.


Tornant a l'escola d'escacs, ha estat una experiència divertida per tots i especialment per als alumnes Abril Martí i Cristian López, que han explicat davant la càmera perquè els agraden els escacs:



- Noticia a La Vanguardia

- Notícia a El País

- Notícia a El Periódico

dilluns, 16 de febrer del 2015

Campionat de Catalunya d'Edats, fase Terres de l'Ebre - segona jornada

Després de la profitosa primera jornada del campionat d'edats jugada a Roquetes, els joves jugadors del Club Escacs Amposta es van desplaçar a Batea, a la Terra Alta, amb la incògnita si la nevada ens impediria arribar-hi. Per sort el sol va sortir uns dies abans i les carreteres estaven ben netes i la neu era una petita anècdota als costats de la carretera allí on les muntanyes configuraven un resguard ombrívol.

El local, el Centre Cultural Sant Isidre, era un espai molt bonic però antic, i tota la neu que havíem deixat a la carretera pareixia que ens feia companyia a la sala de joc. Sort que anàvem ben tapats!


Vista de la sala de joc

Primer es va jugar la ronda 3.

Al sub-08 la cosa no va començar massa bé:


Taula 3
J. Monllau (E. M. Domingo)
½ - ½
Pep Chavarria

Taula 4
P. Gallart (Peó Vuit)
1 - 0
Oliver Gonzalvo


Oliver i Pep Chavarria jugant les seves partides

Al sub-10, tot i la inesperada derrota del Guillem, la cosa anava una mica, si bé al darrer tauler Arnau i Cristian jugaven un duel entre amics. De fet, en tota la jornada de Batea van coincidir moltíssimes partides entre jugadors del nostre club!


Taula 2
Guillem Freggia
0 - 1
B. Canetti (Masdenverge)

Taula 4
M. Monllau (Peó Vuit)
½ - ½
Joan Pujol

Taula 5
Albert Jovaní 
1 - 0
G. Anton (E. Ramon y Cajal)

Taula 9
U. Tamosinas (C.Curto)
- - + 
Alex Gilabert

Taula 10
Abril Martí    
0 - 1 
P. Gracia (E. M. Domingo)

Taula 11
J. Clos (La Ràpita) 
0 - 1 
Luifer Quiroz

Taula 16
Arnau Cabanes
1 - 0 
Cristian López


Guillem Freggia jugant amb només una mà després de la lesió. Recuperat aviat!

L'Albert Jovaní concentrat en la seva partida

El Luifer Quiroz anotant la seva darrera jugada, en el que seria el seu 2n punt en el torneig


En Joan Pujol va aconseguir empatar una partida molt complicada contra un
dels millors jugadors sub-10 i en la que aviat es va quedar amb peó de menys

L'Abril Martí escoltant les indicacions de l'àrbitre després de fer una jugada il·legal
(¿Qué vol este home era? No veu que estic en mig d'una partida?)

Duel entre amics: Arnau Cabanes - Cristian López... Va ser de les últimes en acabar!

I al sub-12 va ser o vam obtenir millors resultats, i més tenint amb compte que Richard debutava... després de no recordar molt bé l'hora en la jornada anterior!


Taula 4
Alex Franco
0 - 1
C. Cervera  (Peó Vuit)

Taula 6
A. Iqbal (Peó Vuit) 
- - + 
Ivan Arquero

Taula 9
P. Fernandez (G. Port Salut)
- - + 
Gerard Mèlich

Taula 10
J. Gaseni (E. Pamies)
0 - 1 
Julia Lisiewicz 

Taula 13
K. Morales (Peó Vuit)  
0 - 1 
Richard Polonia


Alex Franco meditant la pròxima jugada

Ivan Arquero a punt de començar la seva partida

Richard pensant l'estratègia guanyadora, va fer els dos punts!

Durant el merescut descans entre rondes vam aprofitar per fer-nos un parell de fotografies d'equip. S'ha de fer pinya! Com que alguns no hi eren (crec que van anar a tocar la neu) el pròxim dia l'haurem de repetir!


 Fotografia d'equip, amb pares i profes!

 Fotografia d'equip amb pares i jugadors, tots igual d'importants!

Però la ronda 4 no es va fer esperar i després d'un bon entrepà i algunes galetes els joves escaquistes van tornar a la càrrega.

Malauradament, al sub-08, la cosa no va millorar, i la derrota es va tornar a creuar amb els nostres jugadors prebenjamins:

Taula 4
Pep Chavarria 
0 - 1
Ian Ganesi (Escola Pamies)

Taula 6
Oliver Gonzalvo 
0 - 1
M. Rams (E. MDD Portal)

Als sub-10, benjamins, vam tornar a tenir aparellaments amb companys de club. En aquesta ronda va destacar Albert Jovaní amb un altre punt, i ell i Joan Pujol segueixen invictes a la competició. En canvi a l'Abril i al Cristian la victòria els va tornar a girar l'esquena... però no per molt de temps!

Taula 3
A. Robles (Ruy Lopez)  
0 - 1
Albert Jovaní

Taula 4
Luifer Quiroz
0 - 1
Guillem Freggia

Taula 5
Joan Pujol  
1 - 0 
Alex Gilabert

Taula 10
G. Anton (E. Ramon C)
1 - 0 
Abril Martí

Taula 11
O. Ramos (E. Pamies)
0 - 1
Arnau Cabanes

Taula 14
Cristian López 
0 - 1
Ò. Fumadó (La Ràpita)



Els jugadors de l'Amposta van jugar ben agrupats en les primeres taules!

L'Arnau concentrat a tope en la seva partida de la ronda 4. Va fer dos punts a Batea!


I finalment, al
sub-12, tornaven a coincidir jugadors ampostins en el mateix tauler. Els resultats van ser bons, tot i què alguna partides se'ns van escapar inesperadament. No ens passarà més! (o sí ^^)

Taula 5
Y. Pérez (Peó Vuit)
1 - 0 
Ivan Arquero

Taula 6
Julia Lisiewicz
1 - 0 
Gerard Mèlich

Taula 8
S. Leshchuck (C. Curto)
0 - 1 
Alex Franco

Taula 9
Richard Polonia
1 - 0 
E. Howard (E. César Martinell)


Júlia i Gerard durant la seva partida

El pròxim dissabte, el 21 de febrer, juguem a Móra d'Ebre!

dijous, 12 de febrer del 2015

Campionat d'escacs per veterans de Tarragona 2015

Cada dijous fins el 19 de març es juga a Cambrils el Campionat provincial d'escacs per Veterans de Tarragona, classificatori per al campionat de Catalunya d'escacs per veterans. El torneig està organitzat per la Federació Catalana d’Escacs – Delegació de Tarragona i amb la col·laboració de la Unió d’Escacs Cambrils.

En el torneig hi participa un jugador del nostre club, l'Eloi Toldà, que en l'edició anterior (2014) va acabar en 3a posició.

Fotografia de la ronda 1

Per poder-s'hi inscriure s'ha de tenir més de 60 anys (55 en el cas de les dones), i en la present edició hi ha gairebé 30 participants, fet que ressalta l'alt interès dels jugadors veterans de la província en participar-hi. Destaca la gran camaraderia i bon ambient que s'hi respira, ja que molts són companys i amics des de fa molt temps.

Fotografia de la ronda 2

Precisament de la ronda 2, de l'imatge superior, us facilitem la partida de l'Eloi Toldà, on va aconseguir una solvent victòria amb peces negres:

Games
[Event "Veterans Tarragona 2015"] [Date "2015.02.05"] [Round "2.5"] [White "Cusidó, J."] [Black "Toldà, Eloi"] [Result "0-1"] 1.d4 Nf6 2.Nc3 c5 3.d5 e6 4.dxe6 fxe6 5.e4 Nc6 6.Nf3 d5 7.exd5 exd5 8.Bg5 Be6 9.Qe2 Qd7 10.Ne5 Nxe5 11.Qxe5 Bd6 12.Qe2 O-O 13.O-O-O a6 14.Bxf6 Rxf6 15.Kb1 Qf7 16.f3 Re8 17.Qf2 b5 18.b3 Be5 19.Ne2 Bf5 20.f4 Bd6 21.g3 Rfe6 22.h3 Be4 23.Rh2 Qf6 24.Rd2 c4 25.Nd4 Bc5 26.Kc1 cxb3 27.axb3 Rc8 28.g4 Rec6 29.g5 Bxd4 30.gxf6 Bxf2 31.Rhxf2 Rxf6 32.Bd3 Rcf8 33.f5 Rxf5 34.Rxf5 Rxf5 35.Re2 Bxd3 36.cxd3 0-1

Finalment, fer costar que el Diari de Tarragona s'ha fet ressò del torneig i en data 12 de febrer de 2015 ha publicat un article sobre aquest:



Podeu seguir el campionat ronda a ronda en el següent enllaç del Chess-Results.


dimarts, 10 de febrer del 2015

Ronda 3 de la Lliga Catalana d'Escacs

Aquest cap de setmana va ser favorable per als equips del Club Escacs Amposta. Ambdós equips es desplaçaven fora a jugar, fet que sempre pot ser un problema a l'hora d'afrontar el matx.

L'Amposta A (Primera provincial Tarragona) va jugar a La Selva del Camp, on va obtenir una victòria per 1½ a 6½.

D'altra banda l'Amposta B (grup II de Segona provincial Tarragona) va apropar-se a Jesús (Tortosa) per visitar al Jesús Catalonia, on també va aconseguir el triomf per  1½ a 4½.

Fotografia del matx Jesús Catalonia - Amposta B

Si es té amb compte que la ronda 4 es va avançar al 18 de gener per deixar el pròxim cap de setmana lliure per la festivitat de Carnestoltes, els equips ampostins han arribar a l'equador de la competició. La classificació actual de la Lliga Catalana a dia d'avui és:


PRIMERA PROVINCIAL DE TARRAGONA



SEGONA PROVINCIAL DE TARRAGONA, GRUP II



Tenint amb compte que l'Amposta A va descansar la ronda del 18 de gener (jugava contra l'equip vacant) i només ha jugat 3 partits, és pot considerar que el primer equip del Club Escacs Amposta ha tingut un magnífic inici de torneig.

L'Amposta B, malgrat els dos empats, és co-líder del seu grup juntament amb l'Escola Salou "C". Serà molt complicat, però manté les seves aspiracions intactes de cara a l'ascens a primera provincial.

La propera jornada, que es jugarà el 22 de febrer, els dos equips actuen com a locals, rebent el Masdenverge B el primer equip i el Vila-Seca B el filial.

dijous, 5 de febrer del 2015

Ronda 2 de la Lliga Catalana i fotografia d'equip

El diumenge 1 de febrer el Club Escacs Amposta va disputar la seva primera ronda com a local. El primer equip va jugar contra el Calafell, en el seu enfrontament a primera provincial, mentre que l'Amposta B jugava contra el Cambrils B.

Cal comentar que a l'inici del matx es va guardar un minut de silenci en memòria del Sr. Carles Pallé, jugador del C.E. Calafell que ens va deixar a principis d'aquesta setmana.

 Vista general de la sala de joc

Vista general de la sala de joc, vista des dels darrers taulers

Amposta A - Calafell

En el matx de primera provincial l'Amposta A va aconseguir una victòria per 6 a 2, tot i que s'ha de fer constar que el Calafell va tenir problemes per fer l'alineació i només van poder acudir 6 jugadors dels 8 reglamentaris.

Amposta B - Cambrils B

L'Amposta B en canvi va tenir rival molt en forma i només va poder empatar 3 a 3.

Just a l'acabar la darrera partida ens vam reunir tots els jugadors i socis del Club Escacs Amposta que ens vam poder aplegar a la Lira a n'aquella hora i ens vam fer la fotografia d'equip de la temporada 2015. Una imatge més per a la història de la nostra entitat.

Club Escacs Amposta, temporada 2015